موقعیت جغرافیایی برز

برزرود

روستاي برز در استان اصفهان، شهرستان نطنز، بخش مرکزي و دهستان برزرود قرار گرفته است. برز در 40 کيلومتري شمال غرب نطنز، 20 کيلومتري غرب اتوبان کاشان – اصفهان و 80 کيلومتري جنوب غرب کاشان قرار دارد. دهکده برز که از سر سبزي چشمگيري برخوردار و مرکز سابق بخش برزرود بوده است، بين طره و کمجان قرار دارد، فاصله آن تا طره سه کيلومتر و تاکمجان 8/1 کيلومتر است.
روستاي برز روستاي کاملاً دره اي است که از شرق به غرب کشيده شده است. جاده بين روستايي که روستاهاي ابيانه، طره، برز، يارند و هنجن را به مراکز بالا دست ارتباط مي دهد، از وسط روستاي برز مي گذرد و آن را به دو قسمت شمالي و جنوبي تقسيم کرده است. قسمت جنوبي روستا عمدتاً مساکن قديمي و سنتي روستا قرار دارد و بيشترين بناهاي تخريبي و مرمتي در اين محدوده استقرار دارد. قسمت شمالي بافت جديد روستا است که در دهه هاي اخير توسعه يافته است و بيشترين مساکن نوساز روستا در آن قرار دارد و معابر آن عريض تر است.

از ابتدا تا انتهاي روستا (شرق به غرب) باغات روستا قرار دارد و بسياري از مساکن در دل همين باغات مي باشند و سيما و منظر زيبايي به روستا داده است. دو طرف روستا در شمال و جنوب ارتفاعات زيادي قرار گرفته که توسعه روستا را به سمت شمال و جنوب با محدوديت مواجه کرده است.

0 : توضیحات:

ارسال یک نظر