آغاز برداشت تحفه نطنز

گلابی نطنز

کار برداشت محصول گلابي به تحفه نطنز معروف است از سطح باغات اين شهرستان آغاز شد.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان نطنز با اعلام اين خبر گفت: با آغاز برداشت محصول گلابي اين شهرستان بيني مي شود امسال بيش از يکهزار تن گلابي از رقم نطنزي از باغهاي اين شهرستان برداشت شود.
ابوالفضل معيني نژاد سطح زير کشت باغهاي گلابي اين شهرستان را يکصد هکتار ذکر کرد وافزود: اين محصول بيشتر در مناطق سردسير اين شهرستان از جمله باغ هاي روستاهاي طامه و لوجرد توليد مي شود.
وي متوسط توليد اين محصول در اين شهرستان را  بيش از 10 تن در هر هکتار را ذکر کرد و گفت: گلابي نطنز همه ساله همزمان با آغاز فصل پاييز و در حالي که هنوز سبزرنگ و نارس (کال) است، برداشت و حدود سه الي چهار ماه در انبار نگهداري مي شود.
به گفته وي، اين ميوه خوشمزه با آزاد کردن گاز اتيلن بطور طبيعي فرايند تکامل خود را در انبار سپري کرده و کاملا زرد و شفاف وآماده عرضه به بازار مي شود.
مدير جهاد کشاورزي نطنز، امتياز گلابي رقم نطنزي در مقايسه با ساير ارقام مشابه موجود در ايران را خوش طعم بودن، خوش رنگ بودن، هضم آسان و قابليت نگهداري براي مدت طولاني بيان کرد.
وي، موقعيت اين شهرستان از نظر آب و هوا، نوع خاک و وجود دانش بومي را از ديگر عوامل موثر در کيفيت محصول گلابي اين شهرستان ذکر کرد.  اقتصاد شهرستان نطنز که در شمال استان اصفهان واقع است، بر پايه کشاورزي است و اين شهرستان علاوه بر محصول گلابي، صادرکننده محصولات انار،انگور و سيب درختي به بازارهاي داخلي و خارجي است.
گفتني است بيش از 12هزارهکتار از زمين هاي شهرستان نطنز زيرکشت محصولات زراعي و باغي است.

0 : توضیحات:

ارسال یک نظر