جاذبه هاي گردشگري يارند

یارند

در فصول مساعد سال به خصوص در بهار، انواع گل‌ها و گياهان خودرو در مرغزاري‌هاي روستا سر از خاک برمي‌کشند و زيبايي و سرسبزي پيرامون روستا را دو چندان مي‌سازند. دامنه‌هاي تپه‌هاي اطراف روستا از تفرجگاه‌هاي مورد علاقه گردشگران به ويژه براي اتراق و اقامت شبانه (در چادر) محسوب مي‌شود.
در اين روستا تعداد و حسينيه و نه مسجد قدمي وجود دارد، که مردم روستا، مراسم و آيين‌هاي مذهبي، اعم از عزاداري‌هاي شخصي و بزرگداشت ماه محرم را در آن مساجد و حسينيه‌ها برگزار مي‌کنند.
پنج رشته قنات در روستا جريان مي‌يابد که ضمن رونق زراعت و باغداري از جاذبه‌هاي گردشگري روستا نيز به شمار مي‌روند و در ايام مختلف سال گردشگران بسياري را به سوي خود جلب مي‌نمايند.
دو درخت چنار کهنسال در مسير قنات‌هاي روستا، قرار دارند که هر يک بيش از 500 سال عمر دارند. گردشگران و طبيعت دوستان بسياري از اين درخت‌هاي ديدن مي‌کنند.
مردم روستاي يارند، در برگزاري باشکوه مراسم مربوط به عيد نوروز، اعياد فطر و قربان و مراسم عزاداي ايام محرم و رمضان شرکت مي‌کنند.

یارند

عروسي روستا نيز مراسم خاصي دارد و با شادي و سرور همراه است.
بافت گليم، جاجيم و فرش، با طرح نائين در روستا رواج دارد. زنان و دختران اين روستا با کار در خانه، عمده‌ترين توليد کنندگان صنايع دستي روستا هستند.
از بهترين سوغاتي‌هاي اين روستا مي‌توان به انواع صنايع دستي، گلابي و خشکبار اشاره کرد.
انواع آش و آبگوشت محلي، معروف‌ترين غذاهاي گردشگرپسند اين روستا هستند، که باچاشني انواع لبنيات مرغوب روستا، مزه‌اي دلچسب مي‌يابند.

دسترسي: اين روستا از طريق آزادراه تهران - اصفهان و از طريق جاده نطنز قابل دسترسي است و جاده‌اي آسفالت دارد.

0 : توضیحات:

ارسال یک نظر