سلسله مراتب شبکه معابر برز

 سطح اول شبکه معابر اصلي مي باشد که اين شبکه منطبق بر جاده بين روستايي است که از وسط روستا مي گذرد. اين جاده ارتباط دهنده روستاهاي ابيانه، طره، برز، يارند و هنجن با مراکز ديگر است و تنها روستايي که اين جاده از وسط آن مي گذرد روستاي برز است. مراکز تجاري روستا هم اکنون در کنار اين معبر است و ورود و خروج گردشگران نيز از اين معبر صورت مي گيرد. اين معبر آسفالته است و امکان تردد در آن در کليه فصول امکان پذير مي باشد.
سطح دوم معابر فرعي مي باشد که در محلات مختلف روستا کشيده شده است و يکي از مهمترين آنها معبر کنار کانال بازسازي شده روستا است که تقريباً به موازات جاده روستا کشيده شده و اين معبر بعد از سيل 1355 ايجاد شده است.
سطح سوم دسترسي هاي روستا است که به شبکه معابر فرعي وصل مي شود و از طريق معابر فرعي به معبر اصلي که همان جاده بين روستايي است منتهي مي شود.
دسترسي ها در بافت سنتي به صورت باريک و پيچ در پيچ است و امکان تردد وسايل نقليه در آنها وجود ندارد و در زمستان شرايط سختي بر آنها غالب است.
معابر فرعي و دسترسي بافت جديد که در شمال روستا قرار دارد وضعيت بهتري دارد و عمدتاً ماشين رو است.
البته به غير از جاده بين روستايي که معبر اصلي روستا است، ساير معابر خاکي است و در زمستان با مشکلات زيادي روبرو مي باشند.

برزرود
معابر اصلی روستا

برزرود
معابر فرعی برز

برزرود
دسترسی ها

0 : توضیحات:

ارسال یک نظر