بابونه

بابونه

بابونه گياهي است دائمي و كوچك، به ارتفاع تقريبا 30 سانتيمتر، داراي بويي معطر كه در چمن زارها و زمين هاي شني مي رويد. ساقه آن به رنگ سبز مايل به سفيد، برگ هاي آن كوچك متناوب و داراي بريدگي هاي باريك، نامنظم و پوشيده از كرك است. گل هاي آن مجتمع در يك طبق كه به طور منفرد در انتهاي ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر مي شود. در هر طبق، گل هاي سفيد در اطراف و گل هاي زرد در قسمت وسط قرار دارند.

بابونه در برز در بیشتر باغ ها یافت می شود.

1) يكي از مهم ترين خواص بابونه، درمان زخم و ورم معده است که به آساني اين مرض را درمان مي كند. افرادي كه سال هاي سال با اين بيماري دست به گريبان هستند و از قرص هاي مختلف گران قيمت نظير Lozac و Zantac و ... استفاده مي كنند، مي توانند با استفاده از بابونه، پول داروي خود را پس انداز كنند و سلامتي خود را نيز بازيابند.

براي درمان زخم معده يك ليوان دم کرده غليظ بابونه درست كنيد (4 قاشق چاي خوري بابونه خشک را در يك ليوان آب جوش و يا چهار تا چاي كيسه اي بابونه در يك قاشق ليوان آب جوش ) و صبح ناشتا آن را بنوشيد. سپس در رختخواب به پشت دراز بكشيد و بعد از چهار دقيقه بخوابيد. البته بعد از يك ربع ساعت مي توانيد صبحانه خود را ميل كنيد . اين عمل را به مدت دو هفته ادامه دهيد تا زخم و ورم معده به كلي شفا پيدا کند.

2) بابونه اعصاب و قواي جنسي را تقويت مي كند.
3) بابونه تقويت کننده مغز است.
4) درمان كننده سردرد و ميگرن است.
5) براي تسكين دردهاي عضلاني دم کرده بابونه بنوشيد.
6) جويدن بابونه براي التيام زخم هاي دهان مفيد است.

0 : توضیحات:

ارسال یک نظر