ضرب المثل ها در برز


تا ماست سفیده آب توش کن
بفرما خرت رفت
خر وامونده منتظر ششه (منتظرفرمان ایستادن)
نرس به ما رس بهتر از رس به ما نرسه
تسمه از پشتم کشیده شد
دود از مغزم بلند شد 
هر که با زن سودا کنه , سگ درخونش غوغا کنه
یه گردن می خوام اندازه گردن شتر که حرفم رو نشخوار کنم
از سر بری کلات پاره میشه , از پا بری گیوت
کدخدا رو ببین ده رو بچاپ
آنقدر تند می رفت که باد به گرده پاش نمی رسید
یه حرفی می زنی که رو سر آدم کاکولی سبز میشه
یعنی میگی شیپور رو از اونورش باد کنم
قد نگو تیرین : یعنی خیلی قدش بلنده
سگ در خونه صاحبش شیره
لب بود که دندون اومد
چشم راستم برات میدرزه
خر مردم رو یک ورش سوار شو
کاسه رود جایی که بازآید قدح
فلانی آردشو بیخته،آردبیز رو به میخ زده
به سگ گفتن چرا پیر شدی؟گفت بسکه هرزه دویدم.
کسی قدش خیلی بلنده میگن مثل روهه میمونه.
نخی یا طنابی که خیلی بلنده میگن مثل روده عمر می مونه. 
فلانی رو اینقدر نمی تونم تحملش کنم چرخ می ریسم و به خوردش میدم
فلانی اینقدر نمی تونه من رو ببینه , وقتی من رو میبینه مثل الاغی می مونه که به جوال دوز نگاه میکنه


0 : توضیحات:

ارسال یک نظر