دکتر سید محسن حسنی برزی

نام :                   سيد محسن
نام خانوادگي :     حسني برزي
مرتبه علمي :       استاديار
پايه :                    9       
عنوان مدرک :       دکتراي تخصصي
رشته تحصيلي :    جراحي مغز و اعصاب
محل اخذ مدرک :   تهران


دکتر سيد محسن حسني برزي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: بيماري ديسک کمر به عنوان بيماري سنين جواني مطرح بوده و در سنين 20 تا40 سالگي به علت تحرک زياد ايجاد مي شود.

وي گفت: درد تير کشنده در اندام تحتاني و کرختي و بي حسي در انگشتان پا و ساق از علايم شايع اين بيماريست.

برزي با اشاره بيرون زدگي ديسک گفت: به علت برداشتن اجسام سنگين و در موارد پيشرفته بيماري، ديسک از محل خود خارج شده و به رشته هاي عصبي در کانال نخاعي فشار وارد مي کند.

وي افزود: در اين گونه مواقع که بيمار با استراحت بهبود پيدا نمي‌کند بايد عمل جراحي صورت گرفته و فشار وارد بر رشته هاي عصبي برداشته شود.

وي بيان داشت: علت کمر درد، ضعف در عضلات کمر بوده که به تصور غلط بعضي ها کمر درد را از علايم اوليه ديسک کمر مي دانند.

به گفته اين متخصص مغز و اعصاب، براي پيشگيري از اين بيماري بايد با ورزش، عضلات اطراف مهره هاي کمر را تقويت و از بلند کردن اجسام سنگين خود داري كرد.

وي رژيم غذايي سالم و کلسيم دار و تناسب اندام و استفاده از ورزش‌هاي آبي را از راه‌هاي جلوگيري از اين بيماري در قشر جوان جامعه عنوان کرد و با هشدار نسبت به خطرات عدم درمان به موقع ديسک گفت: به دليل از بين رفتن رشته هاي عصبي درد، رشته‌هاي حسي حرکتي دچار فشار شده و پس از مدتي اختلالات جنسي و بي اختياري ادراري در اندام‌هاي تحتاني ايجاد مي شود.

برزي افزود: بايد در درمان اين بيماري با پزشک متخصص مشورت نموده و در صورت لزوم تشخيص عمل جراحي اين کار به سرعت انجام شود.

0 : توضیحات:

ارسال یک نظر